Zomervakantie 2023

15 augustus 2023 - Romagne-sous-Montfaucon, Frankrijk

Vakantie!

Gisteren zijn we na een voorspoedig rit aangekomen bij ons tweede thuis. Al gauw bleek dat we de pech voor in de vakantie hebben bewaard. Eerst liet ik mijn mobiel op de franse plavuizen vallen. Die zijn een stuk harder dan die thuis en ik ben nu in het bezit van een hele moderne Mobile Craquelé.

's Avonds zei mijn lieve metgezel dat zijn portemonnee nog thuis lag. Geen nood, ik heb de mijne bij was mijn reactie. Jaahaaaaaa, zei manlief, maar daar zit mijn rijbewijs niet in 🫣 😲. Gelukkig kwamen de hulptroepen vandaag en die zijn eerst even langs het thuisfront gereden. Dat vonden de thuisblijvers ook wel leuk.

De eerste vakantiedag dit jaar gaan we boodschappen doen. Door een drukke week voor vertrek hebben we niet veel meer dan een zak vuile was, avondeten en een brood meegenomen. Gelukkig ligt hier ook altijd nog wel iets om de eerste dag mee door te komen maar niet genoeg voor een week met aanhang. Dus hop, op naar de Liedèl, zoals ze het hier uitspreken 😄

Boodschappen doen is altijd weer verrassend. Dit keer een parkeerplek voor gezinnen en een fietsenstalling bij de super. Ik denk niet dat ze hier veel fietsers verwachten. O, wacht, les Hollandais! 😂😂

thuisParkeren met gezin 2Parkeren met gezin1Fietsenstalling